Bilgi Almak İstiyorum

Adınız  
E-posta    
Telefon  
Konu  
İleti  
Detaylı Bilgi İçin
Bilinçaltı 2 EĞİTİMİ
 
Bilinçaltı diğer tüm kişisel gelişim araçlarından öte derinlikte çalışan dinamiklere sahiptir. Bu yüzden gizemini korumaktadır. Bize göre bilinçaltı farklı derinliklere sahip bir iletişim aracıdır. Bildiğimiz iletişim modelleri olan vücut dili, ses tonu ve sözlerin ötesine geçmek için bilinçdışının iletişim şekillerini bilmeniz gerekir.
 
İnsanlar Bilinçaltının gerçek gücünü  anlamış olsalardı, sanırız ilkokulda öğretmeye başlarlardı. Mantıklı yanımız neden sonuç ilişkileri ile hareket etmeye çalışır. Olaylara ve durumlara mantıklı açıklamalar ve anlamlar vermeye çalışır. Ancak bilinçaltının çalışma şekli biraz daha farklıdır.
 
Yaşamın kontrolünü ele almak sadece mantıklı düşünme ya da farkındalık ile gerçekleşmez. Bunun için biraz daha derinlere gitmek gerekir. Örneğin sigara içen insanlar sigaranın zararlarını, içmeyen insanlardan daha fazla biliyorlar. Yüksek ihtimalle kendi kendilerine ''ben bu sigarayı neden içiyorum, beni öldürüyor' diyorlardır. Mantıklı (Bilinçli) yanları sigara içmenin hiç bir açıklamasını bulamazken bu davranış biçimi bilinçdışı boyutta devam ediyor. Neden? Çünkü davranışlar bilinçdışı tarafından yönetilirler. Bunun nedeni bilinçaltı dinamiklerinin farklı işlemesidir. Mantık, neden sonuç ilişkisiyle çalışır. Ancak bilinçaltının böyle bir neden sonuç ilişkisine ihtiyacı yoktur. Bilinçaltı/Bilinçdışı anlamlarla çalışır. Bu anlamlar değişmediği sürece bağımlılık seviyesine gelmiş fizyolojik etkisi olan durumların değişmesi için hem çok büyük bir istek hem de bilinçaltındaki anlamların değişmesi gerekir. 
 
Bir diğer örnek ise karanlık olsun. Kişi karanlıktan korkuyor. Işığı kapatıyor korkmaya başlıyor. Biliyor ki korkacak birşey yok. Ev de kapılar kitli vs.. Işığı açıyor bakıyor hiç bir sorun yok ama kapatınca istese de istemese de korkmaya devam ediyor. Böyle bir anlam taşıyan kişinin bilinç altındaki şemalara kurulmuş anlamlarının üzerinde oynamadan, bilinci devre dışı bırakarak yeniden çerçevelemeler yapmadan, karanlık korkusunu yenmesi çok zordur. 
 
İşte Bilinçaltı eğitim de yaptığımız şey, danışanın bilinçli yanını yani mantığını devre dışı bırakmak ve bilinçaltındaki kaynaklara onun dilinden konuşarak erişmek. Bu esnada metaforik bazı hikayelerle ve telkinlerle kişinin değiştirmek istediği konu üzerinde yeniden yapılandırma gerçekleştiriyoruz. 
 
Bilinçaltı Eğitiminde korkulacak ya da çekinecek birşey yoktur. Bilinçaltı eğitimi ile ilgili genel yanlış bir görüş vardır. Eğitmen beni uyutacak ve bana istediğini yaptıracak. Böyle bir durum olamaz. Bu insan doğasının kabul etmeyeceği bir durumdur. Herşeyden önce Beyindeki stemcell ler buna izin vermez. Beynin kendi koruma mekanizmaları vardır. Ayrıca Bilinçaltı hayatın tümünde zaten var olan bir süreçtir. İnsan sürekli farklı bir trans içindedir. Transın olmadığı bir durum nerdeyse yok denecek kadar azdır. Her an farklı translara girip çıkıyoruz. Sabah transı, iş transı, ilişki transı vs.. Doğduğumuzdan itibaren telkin almaya başlıyoruz. Bilinçaltı, trans ve telkin insanın öğrenmesi için doğasında olan bir durum. Anne babamızdan öğrendiğimiz bir çok şey bilinçaltı sayesinde olmuştur. Anne çocuğuna uyuması için ninni söyler. Söylerken yavaş yavaş sesini kısar. Tabii ki kurgulanmış bilinçaltı biraz daha ileri seviyede yapılır.