Bilgi Almak İstiyorum

Adınız  
E-posta    
Telefon  
Konu  
İleti  
Detaylı Bilgi İçin
Çatışma Yönetimi
Çatışma Yönetimi
 
İnsanların etkileşim halinde olduğu her ortamda çatışma kaçınılmaz bir olgu, toplumsal yaşamın bir parçasıdır. Bireyler, gruplar ve örgütler amaçlarını gerçekleştirmek için çalışırken sürekli bir etkileşim içindedirler. Bu etkileşim sürecinde taraflar arasındaki ilişkilerde, etkinliklerde uyuşmazlık ve tutarsızlıklar, inanışlarda ve algılarda farklılıklar iki taraf arasında çatışmayı doğurabilir. Çatışma sonucunun olumlu ya da olumsuz olması çatışmanın nasıl yönetildiğine bağlıdır. Çatışma sonucunda küskünlüklerin, kırgınlıkların oluşması, ilişkilerin bozulması ve iş veriminin düşmesi iyi yönetilmeyen çatışmaların göstergesidir. 
 
Çatışma yönetimi, uzlaşmazlığı belirli bir yönde sonuca yöneltebilmek için çatışmaya taraf olanların ya da üçüncü bir tarafın karşılıklı olarak bir dizi eylemde bulunmasıdır. Eylemler çatışmanın sona erdirilmesine ya da çatışma sürecinin etkilenmesine yönelik olabilir. Çatışma yönetiminin amacı olumlu, barışçıl ve uzlaşmacı bir biçimde çatışmayı sonlandırmak ve yöneticiler için verimliliğin artarak örgütte yeniliğin ve gelişimin arttırılmasıdır. 


Eğitim İçeriğini Buradan indirebilirsiniz.

Bize Ulaşın

   
   
   
   
   
   
   
Konu    
   
İleti    
     

GÖNDER