Bilgi Almak İstiyorum

Adınız  
E-posta    
Telefon  
Konu  
İleti  
Detaylı Bilgi İçin
İngilizce Eğitimleri
LIVCON

NLP, Hipnoz ve Suggestopedia ile  İngilize


Program şöyle ilerliyor; 

LIVCON'da ön görüşme yapılıyor, öğrenme stiliniz, ingilizce seviyeniz için testleriniz yapılıyor ve programa hazırlanıyorsunuz. 
Derse geldiğinizde ağırlıkta konuşma ve üretime yönelik aktivitelerle eğlenceli zaman geçiriyorsunuz.
Ders sonrasında özel materyallerle öğrenmenizi pekiştiriyorsunuz. 
Toplam 600 saatlik programın sadece 144 saati derse katılmak zorundasınız! 
İlk derste konuşmaya başlıyorsunuz!
Eğitime katılımcılar özenle seçiliyor. 
Program toplam 6 seviyeden oluşuyor. A1,A2,B1,B2,C1,C2 seviyeleri. 
Programın sonunda hedefimiz akıcı konuşabilmenizdir. 
Program esnasında eğitimcimiz uyguladığı hipnoz ve diğer yöntemlerle öğrenme hzıınızı arttırmaktadır. 
Eğitim araçları ve ortam öğrenmenize uygun olarak tasarımlanmıştır. 

Program Detayları;

20 yıllık eğitim ve epistemolojik yaklaşımını son yedi yıldır İngilizce öğrenme modeline uyarlayan LIVCON, İngilizce ile ilgli yaptığı araştırmalarda, ülkemizde İngilizce öğrenmenin zorlukları, konuşma konusunda duyulan sıkıntılara odaklanmış, hızlı ve kalıcı öğrenme metodolojilerini bütünleştirerek Türkiye’deki dil edinme konusundaki eksikliği gidermek için LIVCON kalitesinde butik İngilizce eğitim programlarını İstanbul’da katılıma açmıştır.

İngilizceyi doğal dil edinme modelinize göre öğrenmeye ne dersiniz? İngilizce neden konuşulamıyor? Neden dil bilgisi hakkında yetkinliğiniz üst düzeydeyken konuşma seviyeniz düşük kalıyor? Nasıl olur da, ‘ Çocuklar hiç bir dil bilgisi öğrenmeden şakır şakır konuşabiliyorlar? Doğal dil öğrenilirken kullanılan bilinçdışı ve bilinçaltı kaynaklarımız ikinci dili öğrenirken neden kullanılmıyor? Ana dili öğrenme sürecindeki kolaylıkla ve hızda İngilizceyi de öğrenmek istemez miydiniz?

Öğrenme: Öğrenme bir yetiye sahip olmadır. Klasik öğrenme süreçlerinde bilgi edinilmeye eşdeğer gibi görünür ancak LIVCON’un öğrenme modeli bilgi nin tasarımlanmış öğrenme ortamında yetenek ile buluşması ve uygulamalarla referans deneyimlerini değiştirmek, yani otomatik değişmiş çıktılar elde etmektir. Bilgi öğrenilir unutulur, aynı ingilizce gibi ancak gerçek öğrenme gerçekleşirse o zaman konu ile ilgili yetkin hale geliriz ve kullanmaya başlarız o bilgiyi, bilgi kullandığı sürece unutulmaz aksine gelişir ve derinleşir.

NeuroLangSys Eğitim Modelinin Farkı

  • Klasik modellerin çok ilerisinde farklılaştırılmış dil edinme modellerini kullanarak eğlenerek öğrenme sürecini benimsemiş olması.
  • Eğitim öncesi psikolojik, hafıza ve öğrenme süreçlerinde hazırlık yapılması.
  • İngilizceyi konuşabilmeyi hızlandıracak ve kalıcı hale getirecek etkili ileri öğrenme yöntemlerinin kullanımı.
  • 20 yıllık eğitimci Uzm. Psk. Metin Çınaroğlu’nun yeni modellerle İngilizce öğretme, NLP, Hipnoterapi, Bilişsel Psikoloji üzerine ileri seviyede yetkinliği.
  • LIVCON’un epistemolojik yaklaşımının öğrenme odaklı olması.
  • NLP, Hipnoz, Suggestopedia, Hızlandırılmış Öğrenme ve hafıza tekniklerinin kullanımı.
  • Kişiye özgü takip ve ödev ile gelişim süreci.
  • Her kur Progress Report bire bir iletişim ile verilmesi.
  • NeuroLangSys programın konuşma referansları oluşturacak uygulamalarla dolu olması.
  •  

NLS NeuroLangSys İngilizce eğitimlerinde kullandığımız teknikler, sistemler ve metadolojiler: 

(NLP)  Neuro Linguistic Programming : Öğrenme süreci algılamadan başlar. Algılamamız sayesinde bilgi işlem süreci çalışır. Bu algı sürecini bilinçli fark etmeyiz bile. NLP sayesinde katılımcılarımızın bilgi işlem süreçlerini, öncü sistemlerini öğrenmeye daha yoğun katarak öğrenme sürecini hızlı ve keyifli hale getiriyoruz. NLP insanın iyi yaptığı şeyleri diğerlerinin yapabilmesine yardımcı olan ileri bir öğrenme aracıdır. NLP sayesinde katılımcılar daha esnek bilgi filtreleme ve kognisyon süreci akışına kapılabilmekteler ve öğrenilen bilgiler daha çabuk bilinçdışı tarafından kullanılmaya başlayabiliyor.

Hedefleri belirleme ve İngilizce MentörlüğüBir çoğumuz İngilizceyi tam olarak neden öğrenmemiz gerektiğini, İngilizce için ödenecek bedelin motivasyonunu çıkaracak seviyede zihnimize yerleştiremiyoruz. Bunu yapabilmek için aynı yaşamın diğer dinamiklerinde aldığımız danışmanlık gibi dışarıdan destek almamız gerekir. Kişi ingilizceyi hedef olarak duygu ve düşüncelerini etkileyecek şekilde yapılandırmamışsa, ödemesi gereken bedelleri ödemeyecektir. Kursa devam etmeyecek, ödevlerini yapmayacak vs.. Bir çok kişi İngilizce kurslarında yıllarını harcıyor ve hiçbir zaman kullanmayacakları bilgileri öğrenmek için çabalıyorlar. Bu süreç bir tek zamanlarına mal olmuyor sonuç alamadıklarında kendilerine olan inançlarına ve yaşamlarına değer katacak hedeflerine yazık oluyor. Halbuki doğru hedeflerle doğru şekilde bu süreci yönetebilseler istenilen sonuca ulaşabilecekler ve yaşamlarındaki maddi manevi katma değeri arttırabilecekler. Hedef belirleme çalışması ile İngilizceyi neden öğrenmek istediği ve İngilizce nin ömür boyu yaşamında tutulabilmesi için ne tür stratejik zamanlamalar vs.. yapılması gerektiğini paylaşıyoruz. Bu plan dahilinde katılımcılarımıza mentörlük yapıyoruz. Böylece katılımcımız İngilizce edinme odaklı ruh durumunu tüm eğitim boyunca koruyor. 

Modelleme: Yapılan araştırmalarda dili hızlıca öğrenen kişilerin öğrenemeyenlere göre farklı yaptıkları şeyler var. Dil zekalarının gelişmiş olmalarının da etkisi var ancak bu çok az bir etki. İnsan dil yetisi ile doğmuş tek varlıktır. Bu yetinin en etkili öğrenme modelleri artık araştırmalarla ortaya çıkmıştır. İngilizce öğrenimiyle ilgili mükemmel modeller geliştirilmiştir. Bu modeller Uzm Psk. Metin Çınaroğlu tarafından Türk insanı algılayış şekline göre düzenlenmiştir. Bu modeller katılımcılar her etkileşim esnasında eğitimin içinde yedirilerek verilecektir.

Motivasyon: Öğrenmeyi hızlandıran ve kalıcı yapan en önemli unsur motivasyon ve meraktır. Eğitim programımızın en büyük farkı eğitimcimizin motivasyon konusunda derin bilgi birikimi ve deneyimidir. İngilizce kurslarına yazılan ve ardından bırakan binlerce insan var. Sorun öğrenememe değil, devam edememe olabilir. Eğitimcinin en büyük görevlerinden biri katılımcıları motive etmektir. Uzm. Metin Çınaroğlu, İngilizce eğitimi için tasarımladığı motivasyon modellerini eğitime yedirerek katılımcılara İngilizce öğretirken kişisel gelişim süreçlerine dokunacak.

Değerler: Yaşamı algılamak için değerler en derin dinamiktir. Tüm inanç ve genellemeler değerlere refere eder. İngilizce öğrenmek için katılımcımızın yaşamında ne tür değer değişiklikleri yapması gerekiyorsa onları ortaya çıkarıyoruz. Örneğin katılımcı ödevlerini yapmaya zaman ayıramıyorsa İngilizce’den değer boyutunda daha yukarıda  olan şeyler bu sorumluluklarını etkiliyor olmalı. Genellikle İngilizce konuşabilmeyi yaşamındaki en önemli değerler olan ( iş, arkadaş, aile, sağlık  ) seviyesine çıkaracak NLP teknikleri kullanıyoruz. Böylece katılımcı değer boyutunda yaşamında süregelen seçimleri yaparken ister istemez İngilizceyi ön plana koymaktadır. Bu öncü değer yapılanması eğitimin içerisine yedirilerek yapılmaktadır.

İnançlar: İnançlar ve genellemeler (Ben İngilizce konuşamam) duygu ve düşünceleri dolayısıyla davranışları tahmin ettiğimizden daha fazla etkilerlerler. Genelde İngilizce konuşamayan kişiler daha önce okulda veya farklı kurslarda İngilizceyi öğrenmeyi deneyimlemişler ancak öğretmenden, öğretme sisteminden veya öğrenme bedelini ödiyecek kadar istekli olmamalarından kaynaklanan sebeplerden dolayı kendilerinin İngilizceyi öğreNEMEyeceklerine dair çok güçlü inançları oluşmuştur. Katılımcılarımızın İngilizce öğreniminde bugüne kadar karşılaştığımız en büyük zorluk yaşlarından, dile yatkınlıklarından veya diğer fiziksel nedenlerden değil İngilizceyi öğrenemeyeceklerine olan inançları oldu. Kendisine inanmayan katılımcıyla inanan arasındaki sonuçları farkettiğimizde çok şaşırmıştık. Bunun en güzel örneği İngilizce konuşmayı henüz öğrenmemiş bir çocuğa İngilizce konuşabiliyor musun?  diye sorsanız büyük ihtimalle size ( Henüz denemedim!  ) diyecektir.  Ama bunu bir yetişkine sorduğunuzda hemen HAYIR diyecektir. Bu inaçlar aile veya diğer çevrelerden de öğrenilmiş olabilir. Ve kişiler bunun farkında değillerdir. Bu inançları özel Psikoterapi teknikleri ile değiştirerek katılımcılarımıza tamamen yepyeni bir başlangıç yapabilmelerine fırsat sağlıyoruz..

Temsil sistemleri: Yaşamı görerek, duyarak, hissederek, tadarak ve koklayarak deneyimliyoruz. Ve bu sürece temsil sistemleri adını veriyoruz. Dış dünyadan beş duyumuzla deneyimlediğimiz  herşeyi iç dünyamızda tekrar tekrar temsil ediyoruz. Her bilgiye onu tekrar temsil ederek ulaşıyoruz. Bu sürece Psikoloji literatüründe Kognisyon denilmekte. Her deneyimimize içsel temsil tekrarlarımızla ulaşıyoruz. Dili kullanırken de süreç bu şekilde işliyor. Her insanın bilgiyi işleme süreci farklılıklar göstermektedir. Kimisi görsel objelerle, kimisi dinlediği şeylerle, bir diğeri ise dokunduğu ve hissettikleriyle daha hızlı ve kalıcı öğrenmektedir. Herkes her birini kullanmakla birlikte bir tanesi daha yoğun kullanılabilmektedir. NLS Analiz ve seanslar süresince katılımcımızın hangi temsili sistemini daha yoğun kullandığını farkediyoruz ve programda katılımclıların temsillerine göre tasarımlar yapıyoruz. Her temsili kullanmasını destekleyici uygulamalar yapıyoruz ve yoğun bilgi kazanımı olan temsili üzerine yoğunlaşarak öğrenmeyi hızlandırıyoruz.

Stratejiler: Herkesin farklı öğrenme stratejileri vardır. Stratejiler yaşamımızda neyi nasıl ve neden yaptığımızın farklı bir dilidir. İngilizceyi konuşamayan veya yaşamına sokamamış kişilerin büyük bir ihtimalle istenmeyen sonuçlar veren bir stratejileri vardır. Stratejinin yanlış olmasının faturasınıda genellikle kendilerinin geri zekalı veya öğrenme engelli olduklarına bağlarlar. Bu anlamı kendilerini rahatlatmak için bulurlar. Aynı olayı 0 dan 9 rakamına kadar olan telefon numaralarını kullanırken yaşarız,  bir yeri aramak istediğimizde doğru rakamı doğru zamanda tuşlamadığımızda istediğimiz kişi ile konuşamıyoruz.  Telefonda karşınıza çıkan kişiyi suçlamak yerine telefon numarasını kontrol edip tekrar numaraları tuşlamanız da fayda olacaktır. Halbuki tek sorun stratejinin yanlış olması ve değişmesi gerektiğidir. İngilizceyi en iyi kullanabilen kişilerin öğrenme stratejilerini incelediğimizde doğru sonuçlar veren stratejiler keşfettik ve bu stratejileri kullanıcılarımıza aktarmanın da büyük faydasını görüyoruz. Kişiye uygun (doğal dil öğrenme stratejisine uygun)  strateji kullanıldığında öğrenme hızının tam dört kat arttığını fark ettik.

Bilinçli ve bilinçdışı zihnimiz: NeuroLangSys modelimizde katılımcılarımızı eğer daha önce tanışmadılarsa bilinçdışı zihinleri ile tanıştırıyoruz. Ana dilinizi öğrenirken tek kullandığınız zihniniz bilinçdışı zihninizdi. Konuşmaya iki yaşında başlıyor ve 5 yaşında ana dilinizi akıcı bir  şekilde konuşabiliyordunuz. Bunu nasıl yaptığınızın farkında bile değildiniz ancak 3-5 yaşlarında konuşuyor anlıyor ve dili istediğiniz şekilde kullanabiliyordunuz. Tabi 7 yaşında okula başladığınızda bilinçli zihniniz devreye girdi ve dil bilgisi vs.. devreye sokunca işler biraz zorlaşmaya başladı. Yani zaten farkında olmadan kullandığınız dilin yapısını ve okuyup yazma kısmını öğrendiniz. Önce konuştunuz, anladınız sonra okulda hali hazırda konuştuğunuzu bilinçli öğrenmeye çabaladınız. Yani bilinçli farkındalığınız kullandığınız dili anlamaya sonradan başladı. Doğal dil öğrenme de süreç önce bilinçdışından başlar sonra bilinç devreye girer. Şu anda kaç tane Türkçe kelime veya hazır kalıp bildiğinizi biliyor musunuz? tabiyki bilmiyorsunuz neden? Çünkü dilin farkında olsanız bu kadar hızlı bişekilde kullanamazsınız. Bir yandan araba kullanırklen bir yandan telefonla konuşamazsınız. Düşünclerin dile dökülme süreci o kadar karmaşıktır ki bu süreci bilinçli zihin ( aynı anda en fazla dokuz birim işleyebilen bilinçli zihin ) bunu yapamaz. Klasik öğrenme modellerinde bilinçli olarak öğrenmeye çalıştığımız için öğrenme çok yavaş ilerlemekte ve bu yavaş süreç katılımcıların motivasyonlarını kırmakta. Halbuki; katılımcının doğal dil öğreniminde kullandığı bilinçdışının gücünü kullanarak öğrenme ve edinme gerçekleşse süreç hızlanacak ve motivasyon tam olarak ilerleyecek. Eğitim esnasında uygulamaların çoğunda, bilinçdışı zihnin katılımcılarımıza destek olabilmesi için bir çok telkin vermekteyiz.

Hipnoz ile öğrenme:

Hipnoz, bilinçaltımızda kayıtlı olan tüm bilgileri bilinçdışı zihnimiz aracılığıyla daha etkili kullanmamıza yardımcı olan ana yöntemlerden biridir. Yaşam boyunca öğrendiğimiz herşey bilinçaltında kayıtlı kalır, ancak bu bilgilerin bazıları ya da birçoğu algımıza çağrılamaz. Başka bir deyişle ara-bul-geriye getir işlemi gerçekleşmez. Hipnoterapi sayesinde bilinçaltındaki bilgilerin kullanışlı hale getirilmeleri ve ihtiyaç duyulduğunda ara-bul-geriye getir işleminin otomatik olarak yapılarak konuşmaya destek olunması sağlanır. Hipnoterpi uygulamalarıyla öğrenilen bilgilerin bilinçli ve bilinçdışı entegrasyonları sağlanmaktadır. İngilizce öğrenme ve entegre sürecinin de eğitim sonrasında 24 saat devam etmesi sağlanılır. Katılımcı İngilizce rüyalar görmeye başlar ya da düşünme modelleri bilinçdışı boyutta İngilizce olur. Kullanılan Hipnoz yöntemleri, rahatlama ve İngilizce öğrenme süreçlerini derinleştirmekle beraber, katılımcının öz güvenini arttırıcı ve kendini daha motive etmesine yardımcı olmaktadır.

Suggestoedia: Telkin yöntemi

İnsan dil kullanımı şekil olarak şartlanmalarla öğrenir. Doğru cümleciklerin doğru zamanda dile düşmesi gerekir. Bu bilinçdışı ve bilinç arasındaki iletişim ve etkileşim ile mümkün olur. Bu süreci başarabilmek için telkinle dil edinme yöntemini kullanıyoruz. Bu süreçte, katılımcılara rahatlama Alfa müzikleri eşliğinde hazır İngilizce kalıplar verilmekte ve telkin edilmektedir. Bu süreçte uyku kesinlikle yoktur. Kişi uyumaz sadece en iyi öğrenme hali olan ALFA durumunda aktif öğrenme gerçekleşir. Ardından doğru  dosyalamayı derinleştirmek için farklı bir uygulama daha kullanıyoruz.

LSA: Learning Style Analysis: Öğrenme stili analizi

Her insanın öğrenme şekli özneldir. Bu öznel yapılar ortaya çıkarıldığın da ve öğretme ve ödev modelleri bu öznel öğrenme modeline göre tasarımlandığın da öğrenme hızlanır ve etkisi daha çabuk kendisini gçsterir. LSA modeli ile katılımcının İngilizceyi nasıl öğrenebileceğini bilerek tasarım anlık olarak revize edilir ve eğitim grubu etkileşimleri ve uygulamalr bu tasarıma uygun olarak hazırlanır. Bu sayede hem uygulamalarla hem de focused ödevlerle gelişilme fırsatı olanlara odaklanılarak hız arttırılır.

TSA: Teaching Style Analysis Öğretme stili analizi
Eğitimcimiz LSA ve TSA de uzmandır ve öğretme stillerini öğrenenlerin stillerine uygun şekilde tasarımlamaktadır. Eğitim esnasında kimin hangi öğrenme modeline yatkın olduğunu sürekli gözlemleriz ve bu dinamiğe göre home study lerde ve eğitim esnasında dizaynı sürekli update ederiz.

TBL: Topic – Task Based Learning – Durum ve olaylara dayalı öğrenme modeli
Doğal dil öğrenem sürecinde ana dilimizi öğrenirken durumlarla seslerin birleşmesi şeklinde bir öğrenme süreci ile karşılaşırız. Bu süreç, çocukken karşılaştığımız durumlarla o esnada duyduğumuz seslerin şartlanmasıyla oluşur. Ve belli doağl tekrarlarla artık düşünemden önce kelimeler, sonra tümleçler ve en sonunda da cümlecikler dilimizden akmaya başlarlar. Böylece akıcı konuşmuş oluruz. Bu doğal öğrenme sürecinde ana dilimizi farkında olmadan konuşuruz. Ancak ikinci dili öğrenme modelleri (klasik modeller) bilinci devreye sokarak gramer kuralalrıyla sürekli sınırlı kapasiteli öğrenmeyi gerçekleştirirler. Durum bazlı öğrenme modeliyle NeuroLangSys te doğal dil öğrenme hızına yaklaşabilmek ve ilk günden itibaren konuşabilmeyi amaçlamaktayız.

Common European Framework Karşılıklı konuşma Seviyeleri

A 1: Karşımdaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerimi oluşturmada bana yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurabilirim. O anki gereksinime ya da çok bildik konulara ilişkin alanlarda basit sorular sorabilir ve cevap verebilirim.
A 2: Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilirim. Genellikle konuşmayı sürdürebilecek kadar anlamasam da kısa sohbetlere katılabilirim.
B 1: Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek bir çok durumla başa çıkabilirim. Bildik, ilgi alanıma giren ya da günlük yaşamla ilgili (Örneğin; aile, hobi, iş, yolculuk ve güncel olaylar gibi) konularda hazırlık yapmadan konuşmalara katılabilirim.
B 2: Öğrendiğim dili anadili olarak konuşan kişilerle anlaşmayı mümkün kılacak bir akıcılık ve doğallıkla iletişim kurabilirim. Bildik konulardaki tartışmalarda, kendi görüşlerimi açıklayıp destekleyerek etkin bir rol oynayabilirim. Katılımcı adayları; eğitim öncesinde Pre-course eğitimi alarak, bireysel çalışmalarını tamamlarlar ve ardından İngilizce programları başlar. Dil edinme konusunda kullandığımız bu teknikler sayesinde ikinci dilinizde ana dilinizi edinir gibi öğrenme ayrıcalığına sahip olacaksınız. Dil programlarımıza katılım öncesi Pre-Course a katılmanız ve eğtiim modelimizi tanımanız ve ardından eğitime hazırlık yapılması gerekmektedir. Hazırlık aşamasında, öğrenmeyi öğrenme ile ilgili ve motivasyon çalışmaları yapılmaktadır.





Bize Ulaşın

   
Adınız, Soyadınız    
   
Telefon    
   
E-Posta    
   
Konu    
   
İleti    
     

GÖNDER