Bilgi Almak İstiyorum

Adınız  
E-posta    
Telefon  
Konu  
İleti  
Detaylı Bilgi İçin
İHTİYACIMIZ OLDUĞUNDA GELEN YARATICILIK!
LIVCON


Günümüzde kuru bilgi den çok daha önemli bir şey var. O da yaratıcı düşünceler. Bilgi her yerde var. Ancak bilgileri bir araya getirip aralarında kimsenin henüz kuramadığı bağıntılar kurmak çok değerli! Yaratıcı düşünceler bazen birden aklımıza gelir. Ancak yaşamda özellikle iş yaşamında bekleyecek o kadar vakit yok! İhtiyacınıza göre yaratıcı düşünceleri nasıl oluşturabileceğinizle ilgili işte bazı ipuçları;

İngiltere’nin en zengin insanlarından J.K. Rowling, Harry Potter’ın ana fikrinin gecikmiş bir treni beklerken birden aklına geldiğini söylüyor. Harry Potter’ı sekreterlik yaparken boş vakitlerinde yazmış! Bizim de Harry Potter kadar olmasa da “aha” dediğimiz anlar olmuştur! Birden bir fikir gelir, yıkanırken, uyurken, çalışırken, sevişirken, boş boş otururken. Nereden geliyor bunlar? Ve ihtiyaca göre sipariş edilebilir mi?

Filederfiya  Drelex Üniversitesinde Nörobilimci John Kounios tarafından yürütülen deneyde, her yazarın milyoner olamamasının nedeni bazılarının beyni yaratıcı düşünceleri geliştirme ve organize etmede daha başarılı olması. Bu beyinlerin hiç bir şey yapmıyorlarken EEG’leri çekiliyor ve  problem çözmede sağ beyinlerinin daha etkin çalıştığı ve sol loblarının aktif olmadığı görülüyor. Mantık tan çok duygular devrede.

Kounious diyor ki; son yıllardaki araştırmalara göre bir iş üzerinde odaklanıp (sol lop) cevap ararken de yaratıcılığı arttırmanın yolları var. Yaratıcı moda girilebilir.

Önce; konuyla ilgili bilinçdışının çalışabilmesi için öğrenebildiğin kadar bilgi öğren. Yani içerik al. Subliminal öğrenme bilgi işlemenin bilinçli olmadan efor sarf etmeden olacağını öne sürerek bu konunun üstüne soğuk bir bardak su döktü, tam anlamıyla detaylar oturana kadar bilinçli odaklanmak önemli. Kafein faydalı olabilir!

Bilgileri öğrenip tüm detay içerik bilgilerini işledikten sonra daha rahat bir moda ve yaratıcılığı destekleyecek duruma geçilebilir. Örneğin bambaşka bir şey “eğlendirici televizyon programı” izlenebilir. Araştırmalara göre izlenen şeyin eğlendirici dinlendirici olması önemli. Korku, panik gibi duygulardan kaçınılmalı. Ve bu esnada beyin yorgun ve dinlenme modundayken arada o konuyu hafifçe düşünmeli. Arada aklını o konuya vereceksin. Ama modun tamamen sağ beyne hitap edecek. Böylece sağ beyin ile cevabı bulacaksın. Araştırmalar gösteriyor ki; sabah erken kalkan insanlar en iyi yaratıcı fikirlere akşamları; akşam geç yatanlar ise sabah saatlerinde yaratıcı fikirlere ulaşıyor. Nedeni ise o saatlerde beynin özellikle sol beyin yorgun ve dinlenme modunda olması.

Zihinsel yorgunluk yaratıcılık açısından dinlenen beyinden daha etkili. Aklımıza yaratıcı fikirlerin gelebilmesi için kimi zaman yorgun zihne kimi zaman dinlenen zihne başvurabiliriz. Yine araştırmalar gösteriyor ki; beynin sağ lobunu çalıştıran zihin aktiviteleri beynin sol lobunu es geçerek yaratıcı fikirlerle problemleri %40 daha hızlı çözüyor.